چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

چگونه موتورهای جستجوی قدرتمند را بهینه می کنید؟

اخبار مربوط به فناوری - ورزش - پزشکی - اکسسوری - بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در این وبلاگ

چگونه موتورهای جستجوی قدرتمند را بهینه می کنید؟

۶۱۱ بازديد
معمولاً مشاهده می شود که کاربران و حتی توسعه دهندگان وب از عدم توانایی در رتبه بندی خوب در صفحات رتبه بندی موتورهای جستجو هنگام استفاده از سازنده وب سایت شکایت دارند.
معمولاً مشاهده می شود که کاربران و حتی توسعه دهندگان وب از عدم توانایی در رتبه بندی خوب در صفحات رتبه بندی موتورهای جستجو هنگام استفاده از سازنده وب سایت شکایت دارند.

برخی حتی ادعا می کنند که غیرممکن است. با این حال ، در واقع ، به راحتی نمی توانید صفحات وب خود را در صفحه اول Google قرار دهید ، صرف نظر از این که از چه پلتفرمی برای ایجاد و میزبانی وب سایت خود استفاده می کنید.

برای کسی که مهارت های لازم برای بهبود جنبه های فنی مورد نیاز برای سئو خوب را ندارد ، سازنده وب سایت ساده ترین و احتمالاً تنها راه برای کسب رتبه خوب خواهد بود.

بهینه سازی موتورهای جستجو یک علم است. برای عملکرد بهتر از رقبای خود به زمان ، تلاش و مهارت نیاز است.

این درست است که بازاریابان SEO بسیار ماهر با هر سازنده وب سایت محدودیت هایی پیدا خواهند کرد.

با این حال ، اگر برای پیاده سازی استراتژی مناسب و بهبود وب سایت خود با استفاده از بهترین شیوه های SEO ، سخت تلاش کنید ، هنوز می توانید رتبه خوبی کسب کنید و ترافیک جستجوی ارگانیک برای وب سایت سازنده وب سایت خود ایجاد کنید.

اغلب اوقات ، بزرگترین مشکلی که "صاحبان شکایت سازندگان وب سایت" با آن روبرو هستند ، یک استراتژی SEO ضعیف است.

بنابراین ، این مقاله شما را از طریق بهترین شیوه های SEO برای یک وب سایت ساز راهنمایی می کند تا بتوانید سایت خود را برای موفقیت بهینه کنید. ما به طور کلی این موضوع را معرفی می کنیم ، توضیح می دهیم که چگونه می توانید SEO خود را بهبود بخشید و به شما کمک می کنیم ارزیابی کنید که آیا سازنده وب سایت ابزارهای لازم برای بهبود سایت شما را دارد یا خیر.

پنج استراتژی برنده SEO
سئو چیست؟

SEO مخفف Search Engine Optimization است که می تواند به عنوان مجموعه ای از تکنیک هایی که برای افزایش دید وب سایت در صفحات رتبه بندی موتورهای جستجو اجرا می شوند ، تعریف شود.

افزایش دید منجر به بازدیدکنندگان وب سایت مرتبط تری می شود که روی سایت شما کلیک می کنند.

برخلاف کمپین های پرداخت به ازای کلیک (PPC) مانند تبلیغات Google یا تبلیغات فیس بوک ، ترافیک جستجوی ارگانیک ایجاد شده از طریق بهینه سازی موتورهای جستجو رایگان است و بنابراین منبع بسیار ارزشمندی برای هر وب سایت است.

فرایند تعیین مکان صفحات شامل ربات های موتورهای جستجو است که در اینترنت جستجو می کنند و اطلاعات را از هر صفحه وب جمع آوری می کنند تا در فهرست قرار گیرند.

سپس ، یک الگوریتم اطلاعات ذخیره شده در هر صفحه وب را با مجموعه ای از عوامل رتبه بندی صفحه ارجاع می دهد تا بهترین و مرتبط ترین صفحات را برای هر عبارت جستجو مشخص کند.

مقایسه دستبند سلامتی 4 و آنر بند 4

صدها فاکتور PageRank وجود دارد که مورد توجه قرار گرفته اند ، اما در اینجا برخی از مهمترین آنها تا سال 2020 ذکر شده است:

امنیت وب سایت (HTTPS)
طراحی موبایل ریسپانسیو
کدگذاری طرح
کیفیت محتوا
طول محتوا
سرعت صفحه (زمان تا اولین بایت / TTFB)
تجربه ی کاربر
سیگنال های اجتماعی
بک لینک
عکس های پیشرفته
سن دامنه

آیا می توانید با یک سازنده وب سایت در اولین صفحه رتبه بندی کنید؟

در حالی که ممکن است مخالفان سازنده وب سایت به شما بگویند این غیرممکن است ، اما ما به طور واقعی می دانیم که هنگام استفاده از سازنده وب سایت می توان در اولین صفحه رتبه بندی کرد.

درست است که به دلیل محدودیت های SEO سازندگان وب سایت ، ممکن است مانع از رسیدن به بالاترین کلمات کلیدی بسیار رقابتی شوید.

با این حال ، این عمدتا به این دلیل است که به احتمال زیاد در این سایت ها تیمی از متخصصان SEO در سایت کار می کنند. بنابراین ، تنها بهترین ها می توانند به سایت های برتر این نوع کلمات کلیدی برسند.

آیا Mi Band 6 وجود خواهد داشت؟

با این حال ، با 5.8 میلیارد جستجو در روز تنها توسط گوگل پردازش می شود ، تعداد زیادی کلید واژه رقابتی وجود دارد که می توانید برای ایجاد ترافیک ارگانیک برای سایت سازنده وب سایت خود مورد استفاده قرار دهید.

علاوه بر این ، اگر نگاهی دوباره به لیست عوامل رتبه بندی برتر در سال 2020 بیاندازید ، می بینید که تقریباً همه این عوامل را می توان در هر پلتفرم ساخت وب سایت به جز کدگذاری نمودار و سرعت صفحه تا حدودی اصلاح و بهینه سازی کرد.

بنابراین ، شما می توانید قوی ترین تکنیک های بهینه سازی را برای افزایش رتبه سایت خود به طور کامل پیاده سازی کنید.

راهنمای وردپرس برای وبلاگ های تجاری - بنر تبلیغاتی

چگونه سئوی سازنده وب سایت خود را ارتقا دهیم؟

بنابراین ، با در نظر گرفتن مهمترین عوامل رتبه بندی ، چگونه می توانید از ابزارها و ویژگی های موجود در پلتفرم های سازنده وب سایت برای بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو استفاده کنید؟

قبل از اینکه به جزئیات کارهایی که می توانید انجام دهید بپردازیم ، مهم است که توجه داشته باشید که عوامل رتبه بندی صفحات برای کمک به موتورهای جستجو برای ارائه پیوندهایی به سایتهایی که جستجوگر را خوشحال می کند ، وجود دارد.

بنابراین ، در اصلی ترین و اساسی ترین اصول خود ، یک استراتژی SEO عالی باید ایجاد یک وب سایت روان و منظم پر از محتوای مرتبط و جذاب فراوان را هدف قرار دهد.

اگر فقط به سادگی نوشتن آن جمله آسان بود! بیایید نگاهی به ویژگی های SEO سازنده وب سایت بیندازیم ، با آنچه در ابتدای هر کمپین SEO ، تحقیق در مورد کلمات کلیدی ، باید شروع شود.

جستجوی کلمات کلیدی

قبل از ایجاد هرگونه وب سایت یا محتوای وبلاگ ، باید تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که محتوایی را بر اساس آنچه که موتورهای جستجو در واقع به دنبال آن هستند ایجاد می کنید ، نه فقط آنچه شما فکر می کنید یا امیدوارید آنها در حال جستجو هستند.

بهترین منبع داده کلمات کلیدی از Google Keyword Planner است زیرا Google بیشترین جستجوها را پردازش می کند و بنابراین بیشترین داده ها را دارد.

با این حال ، مگر اینکه یک حساب Google Ads فعال داشته باشید ، دسترسی به دقیق ترین داده ها دشوار خواهد بود. اگر این مورد برای شما صادق است ، از ابزارهای کلید واژه دیگر مانند ابزارهای ارائه شده توسط SEMrush ، Ahrefs یا Moz استفاده کنید.

اگر از یک سازنده وب سایت استفاده می کنید ، بسیار مهم است ، اما برای هر وب سایت جدید یا جوان صرف نظر از پلتفرم مورد استفاده ، مهم است که ترکیبی از کلمات کلیدی رقابتی و کمتر رقابتی را هدف قرار دهید.

در رتبه بندی خوب و ایجاد ترافیک جستجوی ارگانیک با کلمات کلیدی طولانی تر رقابتی ، عکس بهتری خواهید داشت. می توانید از حجم جستجو و داده های رقابت کلمات کلیدی که ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی ارائه می دهند برای کمک به قضاوت در مورد اینکه کدام کلمات کلیدی مناسب برای هدف گیری هستند استفاده کنید.

سئوی داخلی

توضیحات نمودار به طور خودکار ایجاد می شود

هنگام استفاده از سازنده وب سایت سئو روی صفحه یکی از زمینه هایی است که شما کنترل کامل آن را دارید ، به شرطی که این پلتفرم ابزارهای لازم را برای بهینه سازی محتوای خود در اختیار شما قرار دهد.

در آنجا می توانید برخی از مهمترین عوامل رتبه بندی را که قبلاً شرح داده شد مانند طول محتوا ، کیفیت محتوا ، تجربه کاربر و بهینه سازی تصویر بهینه سازی کنید.

بنابراین ، وقتی صحبت از SEO در صفحه می شود ، باید بر چه چیزی تمرکز کنید؟

طول محتوا

طول "ایده آل" برای یک محتوا وجود ندارد زیرا بستگی به موضوع و مخاطبان شما دارد.

با این حال ، برخی از بهترین شیوه ها وجود دارد که باید در نظر بگیرید. گوگل هر چیزی زیر 700 کلمه را "محتوای ضعیف" می داند.

بنابراین ، می خواهید مطمئن شوید که تعداد کلمات شما حداقل 700 کلمه به علاوه است. Backlinko با تجزیه و تحلیل بیش از 11 میلیون نتیجه جستجو متوجه شد که تعداد کلمات صفحات در صفحه اول گوگل 1447 کلمه است. بنابراین ، هدف از 1500+ برای تعداد کلمات شما یک استراتژی محکم است.

کیفیت محتوا و تجربه کاربر

کیفیت محتوا و تجربه کاربر دو فاکتور رتبه بندی هستند که می توان با یک تاکتیک SEO در صفحه یکسان را مورد هدف قرار داد.

همه چیز مربوط به مرتبط و جذاب ساختن محتوای شما برای جستجوگر است در حالی که خواندن و پیمایش را آسان می کند. می خواهید روی موارد زیر تمرکز کنید:

شامل کلمات کلیدی مرتبط
عناوین صفحه
توضیحات متا
عناوین (H1-H6)
آدرس های اینترنتی دوستانه
پیوندهای داخلی و خارجی
محتوای غنی (تصاویر ، فیلم ها ، اینفوگرافیک)
قالب بندی محتوا
نظرات وبلاگ را روشن کنید

بهینه سازی تصویر

رابط کاربر گرافیکی ، توضیحات برنامه به طور خودکار ایجاد می شود

بخشی از بهینه سازی تصویر این است که به بهبود سرعت صفحه شما کمک کند در حالی که بخش دیگر به موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان کم بینا کمک می کند بفهمند تصویر در مورد چیست.

برای اینکه تصاویر بتوانند سرعت صفحه شما را بهبود بخشند ، باید مطمئن شوید که اندازه فایل هر تصویر (اندازه گیری شده در بایت) تا حد امکان کوچک است. هرچه تعداد بایت های بیشتری برای بارگیری وجود داشته باشد ، وب سایت شما سریعتر خواهد بود.

برای درک آسان تصاویر خود می توانید از برچسب ALT برای توصیف تصویر و استفاده از نام فایل های توصیفی با کلمات کلیدی در موارد مناسب استفاده کنید.

به عنوان مثال ، در تصویر بالا می بینید که به جای نام فایل استاندارد مانند 'image5.png' ، به 'زنان در کلاس پیلاتس' تغییر یافته است. برای موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان که از صفحه خوان برای درک تصاویر استفاده می کنند بسیار آسان است.

سئوی خارج از صفحه

سئوی داخلی کلید اساسی برای استراتژی سئو شماست ، اما بدون سئوی خارج از صفحه نمی توانید به رتبه های برتر برسید.

این به این دلیل است که الگوریتم های موتور جستجو آنقدر هوشمند نیستند که بتوانند رمزگشایی کنند که آیا صفحه ای مرتبط است و فقط از عوامل SEO درون صفحه استفاده می کند ، به سیگنال دیگری نیاز دارد.

اینجاست که سئوی خارج از صفحه وارد می شود. دو مورد از مهمترین عوامل رتبه بندی موتورهای جستجو ما در این دسته قرار می گیرند ، بک لینک ها و سیگنال های اجتماعی.
بک لینک

پیوندهای پیوندی فقط یک پیوند از یک سایت خارجی به سایت شما هستند و بیشترین تأثیر را در سئوی خارج از صفحه خواهند داشت.

موتورهای جستجو تصمیم گرفتند که صفحات وب دارای پیوندهای ورودی زیاد نسبت به صفحات دارای پیوندهای ورودی کمتر بیشتر مرتبط و جذاب باشند.

بهترین راه برای ایمن سازی بک لینک ها ایجاد محتوای شگفت انگیز است که سایر سازندگان محتوا می خواهند به آن پیوند دهند.

به عنوان مثال ، انتشار نتایج تحقیقات منحصر به فرد برای یک موضوع محبوب ، راهی عالی برای به دست آوردن بک لینک های ارگانیک است. با این حال ، بعید است که بتوانید مطالب با ارزش پیوند را دائماً منتشر کنید.

بنابراین ، روشهای دیگر مانند ارسال مهمان و ارسال بیانیه مطبوعاتی به نشریات دیگر راهی عالی برای به دست آوردن پیوندها هستند.

شما همچنین می توانید بک لینک خریداری کنید ، اما مراقب این روش باشید زیرا موتورهای جستجو در این نوع بک لینک کمتر مطلوب به نظر می رسند و در فهم این که این نوع پیوندها چگونه هستند ، هوشمندتر می شوند.

سیگنال های اجتماعی

به سختی می توان دید که چگونه سیگنال های اجتماعی بر SEO شما تأثیر می گذارد ، به ویژه اینکه کلمه رسمی گوگل این است که آنها حتی اگر نقشی هم داشته باشند ، یک عامل رتبه بندی مستقیم نیستند.

شواهد نشان می دهد که چیزی نیست که شما بخواهید آن را فراموش کنید ، زیرا بین صفحات وب دارای رتبه بالا و سطوح بالای فعالیت های مربوط به رسانه های اجتماعی مانند لایک ، اشتراک گذاری و نظرات ارتباط قوی وجود دارد.

بنابراین ، مشغله داشتن در کانال های رسانه های اجتماعی و همکاری با افراد تأثیرگذار برای انتشار مطالب شما در همه جا ، ضرری ندارد. شما نه تنها SEO خود را بهبود می بخشید ، بلکه ترافیک وب خود را نیز افزایش داده و آگاهی از نام تجاری خود را افزایش خواهید داد. این برد-برد… برد است.

سئو فنی

سومین و آخرین قسمت مثلث سئو SEO فنی است. این جایی است که سازندگان وب سایت بزرگترین محدودیت ها را دارند ، به ویژه محدودیت هایی که به شما امکان دسترسی به اسکریپت های HTML را نمی دهند.

این استدلال که "سازندگان وب سایت برای سئو وحشتناک هستند" از آنجا ناشی می شود.

با این حال ، اگر مهارت برنامه نویسی ندارید ، کدی که در پشت پلتفرم های سازنده وب سایت قرار دارد بسیار بهتر از تلاش برای انجام آن به تنهایی و بسیار ارزان تر از پرداخت هزینه متخصص برای انجام آن برای شما خواهد بود.

چهار مورد از مهمترین عوامل رتبه بندی ما تحت پوشش SEO فنی قرار می گیرند. اینها سرعت صفحه ، امنیت سایت ، نشانه گذاری طرح و طراحی سازگار با تلفن همراه است.

اگرچه SEO فنی پاشنه آشیل سیستم عامل های وب سایت ساز است ، اما آنقدرها هم که به نظر می رسد بد نیست.

سرعت سایت

کدی که توسط WYSIWYG توسعه یافته است (آنچه می بینید همان چیزی است که دریافت می کنید) سازندگان وب سایت می تواند از کارآیی کمتری نسبت به آنچه توسعه دهندگان حرفه ای می نویسند ، برخوردار باشد.

بنابراین ، سایت های سازنده وب سایت دارای کد بیشتری در هر صفحه هستند که می تواند زمان بارگذاری کندتری را ایجاد کند. برای اکثر ما ، این از کنترل ما خارج است.

با این حال ، چند مورد وجود دارد که کاربران سازنده وب سایت می توانند برای بهبود سرعت صفحه خود کنترل کنند. ابتدا یک سازنده وب سایت را انتخاب کنید که زمان بارگذاری سریع داشته باشد.

تلاش برای کاهش حجم فایل های چند رسانه ای بارگذاری شده در سایت شما به حفظ سرعت صفحه و کاهش وزن صفحات شما کمک می کند.

در نهایت ، محدود کردن تعداد برنامه ها و افزونه هایی که بر روی وب سایت خود نصب می کنید ، به کاهش حجم کل کد در حداقل و زمان بارگذاری شما قابل قبول کمک می کند.

Shopify به تازگی قابلیتی را منتشر کرده است که به شما کمک می کند تاثیری که برنامه های نصب شده بر سرعت صفحه شما دارند را اندازه گیری کنید و تعداد زیادی ابزار کنترل سرعت صفحه مستقل برای اندازه گیری زمان بارگذاری شما در دسترس است.

امنیت سایت - SSL

داشتن گواهی SSL برای سایت شما برای محافظت از داده های بازدیدکنندگان وب ضروری است و موتورهای جستجو هنگام در نظر گرفتن مکان رتبه بندی صفحه شما آن را در نظر می گیرند.

این تأثیر زیادی بر رتبه بندی کلی شما نخواهد داشت ، اما صفحات دارای گواهینامه SSL بسیار بیشتر از وب سایت بدون وب سایت رتبه بندی می شوند.

اکنون اکثر سازندگان وب سایت دارای گواهینامه SSL به صورت خودکار هستند ، اما اطمینان حاصل کنید که آیا پلتفرمی که می خواهید از آن استفاده کنید ارائه می دهد یا خیر. وقتی سایت شما فعال شد ، می خواهید HTTPS را قبل از نام دامنه خود ببینید نه فقط HTTP.

نشانه گذاری طرحواره

نشانه گذاری طرح (Schema markup) شکلی از ریز داده ها است که موتورهای جستجو از آنها برای نشان دادن صفحات شما به شیوه های جالب تر استفاده می کنند.

به عنوان مثال ، اطلاعات محصول مانند رتبه بندی ، قیمت و سطح سهام را می توان به لیست جستجوی شما اضافه کرد. علاوه بر این ، پیاده سازی نشانه گذاری صحیح برای مقالات شما می تواند به آنها کمک کند تا در بخش "داستانهای برتر" نتایج جستجو ظاهر شوند.

توسعه دهندگان وب مبتدی بدون مهارت در تطبیق هرگونه کد ، در امانت بستر سازنده وب سایت هستند.

یا دارند یا ندارند. تحقیقات انجام شده توسط م SEOسسات SEO SEO Ninja نشان داد که Squarespace ، Wix ، Weebly ، Bigcommerce ، Shopify ، Simvoly و Ucraft همگی دارای داده های نشانه گذاری طرحواره هستند.

با این حال ، به استثنای Shopify ، داده های نشانه گذاری طرحواره ناقص است ، به این معنی که امکان استفاده از همه ویژگی های احتمالی نتایج جستجو وجود ندارد.

اگرچه این یک رتبه بندی مستقیم نیست ، اما نقش مهمی را ایفا می کند زیرا تجربه کاربر را در موتورهای جستجو از طریق قطعات غنی بهبود می بخشد ، نرخ کلیک را بهبود می بخشد و به موتور جستجو در درک محتوای شما کمک می کند.

طراحی مناسب برای موبایل

در نهایت ، این نکته آخر مهم است اما نکته ای نیست که هنگام استفاده از سازنده وب سایت ، حداقل از نظر فنی ، به آن بسیار فکر کنید.

این یک شرط مطمئن است که همه قالب های آماده وب ارائه شده توسط سازندگان وب سایت برای تلفن های همراه مناسب بوده و به اندازه های مختلف صفحه پاسخگو خواهند بود. بنابراین ، استفاده از سازنده وب سایت روند ساخت یک سایت سازگار با تلفن همراه را ساده می کند.

با این وجود ، آنچه می توانید انجام دهید این است که AMP یا صفحات موبایل شتابدهنده Google را فعال کنید. این باعث ایجاد نسخه های سبک صفحات وب شما می شود که سریعتر روی موبایل بارگیری می شوند.

سپس Google نتایج AMP را در صفحات نتایج موتورهای جستجوی موبایل اولویت بندی می کند. کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که از پیش نمایش تلفن همراه موجود در اکثر ویرایشگران وب سایت استفاده کنید تا بررسی کنید که طرح های شما خوب به نظر می رسند و تجربه کاربری خوبی را برای بازدیدکنندگان تلفن همراه و همچنین بازدیدکنندگان دسکتاپ ارائه می دهند.

کدام سازندگان وب سایت برای SEO بهتر است؟

بنابراین تقریباً 10 دقیقه زمان خواندن بعداً بالاخره آماده می شوم به شما بگویم کدام وب سایت ساز برای SEO بهتر است ... خوب.

نکته این است که ارائه یک بیانیه جامع که می گوید [نام تجاری] برای سئو بهترین است بسیار دشوار است زیرا هرکسی که این مقاله را می خواند سطوح مهارت متفاوتی دارد و الزامات متفاوتی برای وب سایت خود دارد.

با این حال ، من پنج وب سایت سازنده برتر خود را برای SEO ذکر کرده ام و توضیح داده ام که چرا آنها خوب هستند و برای چه کسانی مفید هستند.

Shopify - برای مبتدیان عالی است زیرا در حال حاضر بسیاری از آنها مراقبت می شوند. با این حال ، دسترسی به کد موضوع را برای کاربران پیشرفته برای بهینه سازی بیشتر امکان پذیر می کند. همچنین این تنها سازنده وب سایت است که من می شناسم و دارای داده های نشانه گذاری کامل طرح است.
Weebly-زمان بارگذاری سریع دارد و چندین برنامه SEO مفید و با کیفیت بالا برای افزایش عملکرد SEO با حداقل تلاش دارد.
WordPress.com - بهترین گزینه برای کاربر پیشرفته تر که می خواهد به شدت در فرآیند SEO مشارکت داشته باشد. علاوه بر این ، شما به افزونه SEO بسیار معروف Yoast دسترسی خواهید داشت که در بین بسیاری از متخصصان SEO مورد احترام است.
Wix-برای کاربران مبتدی عالی است زیرا ویرایشگر آسان WYSIWYG بهینه سازی روی صفحه را ساده می کند. نکته منفی سرعت پایین صفحه است.
Squarespace-دارای یک SEO جامع و جامع با قابلیت بهینه سازی پیشرفته از طریق بستر توسعه دهندگان Squarespace.

چک لیست SEO سازنده وب سایت

در نهایت ، من می خواهم یک چک لیست برای شما بگذارم که می توانید از آن اطمینان حاصل کنید که سازنده وب سایت شما همه چیزهایی را که برای سئو نیاز دارید ، دارد.

لیست ویژگی های SEO ارائه شده توسط سازنده وب سایت خود را با این لیست متقابل کنید تا ببینید چقدر ارائه می دهد. اگر همه چیز در این لیست وجود داشته باشد ، می توانید یک وب سایت بسیار SEO دوستانه ایجاد کنید.
چک لیست ویژگی های SEO:

برچسب های عنوان و توضیحات متا
امکان ایجاد URL های دوستانه
عناوین H1-H6
رمزگذاری SSL (HTTPS)
طرح های پاسخگو برای موبایل
هدایت خودکار 301
بهینه سازی تصویر (متن متن و نام فایل)
زمان بارگذاری سریع
نقشه سایت به صورت خودکار. xml
دسترسی به کد تم HTML
افزونه ها و برنامه های SEO
پیش نمایش تلفن همراه و رایانه لوحی
داده های نشانه گذاری طرحواره
امکان اتصال به Google Analytics
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.