جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

محل و عمق لوله های فاضلاب در گذرگاه ها

اخبار مربوط به فناوری - ورزش - پزشکی - اکسسوری - بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در این وبلاگ

محل و عمق لوله های فاضلاب در گذرگاه ها

۷۸۹ بازديد

محل لوله های فاضلاب

محل قرار دادن لوله های فاضلاب در گذرگاه ها بسته به مقدار پهنای گذرگاهها گوناگون است . بسته به مساله اقتصادی یعنی مخارج ساختمانی و جنبه ی فنی یعنی میزان شیب ممکن برای لوله ها , یک لوله در میانه یا این که دولوله در طرفین جایگذاری میشود .

بطوریکه در گذر گاههای با پهنا کمتر از 15 متر یک لوله در میانه , و در گذرگاههای باعرض بیش تر از 24 متر که در دوطرف دارنده ساختمان هستند دو لوله در طرفین ودر گذرگاههای با پهنا میان 15 و 24 متر با دقت به تجهیزات محلی و هزینه ساختمان و حیث مهندس یک کدام از دو شیوه به کار گیری میشود .


عمق لوله های فاضلاب

با دقت به مسافت ی لوله های فاضلاب شهر در خیابانها از دستگاههای بهداشتی باطن ساختمان ها دست کم عمقی برابر 5/2 متر برای خیابانهای فرعی و 3 متر برای خیابانهای پهن سفارش می شود . در صورتی عمق ذیل زمینها در شهر معدود باشد میتوان کمترین عمق لوله ها در گذرگاههای فرعی را تا 8/1 متر هم کاهش اعطا کرد , و در شرایطی که که ساختمانهای شهر دارنده پایین زمین نباشند میتوان کمترین عمق نامبرده را تا 5/1 متر هم کاهش بخشید .


کندن ترانشه

کندن ترانشه بسته به فرآورده زمین و تجهیزات مو جود احتمال دارد به شیوه دستی یا این که با بیل مکانیکی انجام می‌گیرد .
خوب تر است تسطیح کف ترانشه و خاکبرداری بخشهای همسایه با کف آخری ترانشه با دست انجام گیرد , چون بدون هیچ تردیدی نباید جزو کف پایانی ترانشه با خاک دستی تسطیح شود .


مقاومت دیواره های ترانشه

زیرا عمق لوله های فاضلاب در شهرها معمولآ بیش تر از 2 متر است واجب است بجز در زمینهای مضاعف عالی , برای تولید دیواره ی گود به صورت قائم از داربست استعمال میشود . کاربرد داربست در زمینهایی که بعلت جنبش وسائط نقلیه قابلیت ارتعاش در زمین است اکثر اهمیت پیدا می‌نماید .


شیب دیواره ی ترانشه

در کار گذاردن لوله های فاضلاب درون شهر به دلیل پاره ای جا معمولآ از ترانشه هایی با دیواره قائم به کار گیری میشود اما در خارج شهرها میتوان بجای به کار گیری از ترانشه با دیواره قائم و داربست , از دیواره ی ترانشه را با زاویه ی 45 تا 60 جايگاه نسبت به عرش بصورت شیبدار تولید .


کم آب کردن کف ترانشه

در حالتی که که مرحله آبهای پایین زمینی فراتر از کف ترانشه باشد , بایستی برای اجرای لوله گذاری تراز آب زیرزمینی را زیر پیروزی , در‌حالتی که مرحله آبهای ذیل زمینی در حین سال متغیر است می بایست همت شود تا عملیات هنگامی که تراز آب ذیل است صورت بپذیرد .


داربست ونگهداری دیواره ی ترانشه

استعمال از داربست بعلت عمق فراوان لوله های فاضلاب در بخش اعظم موقعیت ها اضطراری هست و زیرا طرح داربست با زمینه ی ایمنی و جان کارگران در رابطه است می بایست پیش از مقدمه کار از ایمنی و استحکام آن اطمینان خیال نتیجه ها نمود .
داربست احتمال دارد از با تخته و چوب و یا این که به یاری سپرهای فلزی که در زمین کوبیده میگردند ساخت گردند .


قرار دادن لوله های فاضلاب در ترانشه

بعداز اطمینان از ایستادگی دیواره ی ترانشه شغل های مرتبط با قرار دادن لوله ها در کف ترانشه بترتیب تحت انجام میشود :
الف - ترازیابی کف ترانشه
ب - بستر سازی
ج - نصب لوله ها
د - جهت یابی محور لوله ها
ه - ترازیابی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.