سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

چگونگی دفع فضولات

اخبار مربوط به فناوری - ورزش - پزشکی - اکسسوری - بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در این وبلاگ

چگونگی دفع فضولات

۸۴۴ بازديد
چگونگی دفع فضولات

فاضلاب تولیدی برحسب موقعیت محلی در چاه یا این که محیط روباز , همسایه توالتها گردآوری و بعد از تخلیه از آن‌ها تحت عنوان کود در مزارع کشاورزی استعمال میشد . این دسته طرز دفع فاضلاب و هم مجاورت چاه‌های دفع فاضلاب با چاه‌های آب استدلال دارای اهمیت شیوع بیماریهای عفونی و انگلی بوده است .

اکنون فقط تغییری که در مورد دفع فاضلاب روی داده است به کار گیری از گندگاه  است . تجزیه میکروبها در مخازن نام برده تا اندازه‌ای در کاهش آلودگی مؤثر است لیکن به کارگیری بی واسطه پسآب سپتیک تانک در مزارع کشاورزی مجاز نمیباشد .


خطرها بهداشتی و اثرات دفع ناصحیح مدفوع
  • آلودگی خاک , منابع آب , هوا و مواد غذایی
  • کاهش اندازه ایجاد و سرویسکار
  • شیوع بیماریهای انگلی و عفونی در جامعه
  • زشت و نازیبا شدن اطراف معاش
  • مرگ ناشی از بیماریهای عفونی وانگلی در جامعه



مستراح بهداشتی

یک کدام از روشهای جنگ با بیماریهای روده‌ای و انگلی , دفع درست مدفوع و فاضلاب از روش به کارگیری از مستراح بهداشتی است .


مستراح عادی بهداشتی

نوعی از مستراح است که در عین دارا بودن حالت نسبتاً بهداشتی , قابلیت و امکان احداث در روستاها را دارااست و ساختن آن نیازی به هزینه متعددی ندارد . مستراح عادی بهداشتی می بایست حالت تحت را داشته باشد .

چاه :

محفظه‌ای گود که فاضلاب و مدفوع انسانی در آن ذخیره شود به گونه ای که انگلها و باکتریها و عامل ها خسارت بخش به محفظه بیرون راه و روش نیابد و همینطور حشره ها و بقیه حیوان‌ها موذی به آن دسترسی پیدا نکنند . قطر دهانه استوانه‌ای صورت بایستی حدود ۹۰ سانتی متر و دهانه مربع یا این که مستطیلی صورت به بعدها ۱۲۰ - ۹۰ سانتی متر در حیث گرفته شود .


محل چاه :

با دقت به متاع و شیب زمین چاه و همینطور مرحله آب ذیل زمینی در آن مکان , چاه مستراح و چاه آب‌شرب بایستی حدود ۷ تا ۱۵ متر و در بعضا مورد ها ۳۰ متر از یکدیگر مسافت داشته باشد . هر چه کالا زمین سست خیس و قابل نفوذتر باشد این مسافت می بایست اکثر باشد و برعکس در زمینهای محکم و سفت مسافت کمتری را میتوان گزینش نمود .

کف چاه :

کف چاه فاضلاب اختصاصی مستراح در زمینهای یکنواخت غیر آهکی دستکم ۵/۱ متر فراتر از مرحله آب زیرزمینی قرار گرفته باشد .

محل نشستن مستراح :

تراز نشیمن یا این که به عبارتی سنگ مستراح و حریم آن بایستی از مصالح ساختمانی با استمرار و غیر قابل شکافت و همینطور قابل شستشو نظیر بتون , سفال , کاشی , سنگ چینی و سرامیک مصرف شود .

اتاقک مستراح :

  • دیواره‌های داخلی و کف تا یک متر قابل شستشو باشد .
  • درب مستراح از هر نوعی که باشد بایستی با نصب فنر خویش به خویش بسته شود .
  • کف اتاقک مستراح بهداشتی می بایست از تراز دور و بر ۱۵ سانتی متر فراتر قرار گرفته باشد .



آب :

در شکل قابلیت باطن اتاقک مستراح بهداشتی دارنده شیر آب تندرست و متصل به آب مصرفی خانه باشد . در شکل نبودن کانال لوله کشی آب , به کار گیری از یک بشکه شیردار درون اتاقک مستراح لازم است .

شترگلو :

هنگام احداث مستراح بهداشتی می بایست از یک قطعه شترگلو ( سیفون ) استعمال شود . شترگلو به طور لوله‌‌ای U صورت از آب لبریز شود و در تحت پیاله نشیمن قرار می گیرد .


دست‌کم حالت قابل پذیرش یک مستراح عادی در منازل روستایی
  • مستراح بایستی دارنده کف قابل شستشو باشد .
  • مستراح بهداشتی بایستی دارنده دیوار , سقف و درب باشد .
  • جریان ارگانیک هوا در اتاقک مستراح برقرار باشد .
  • مدفوع انسانی از روش سره در چاه تخلیه شود .



دفع فاضلاب نتایج از شستشو

فاضلاب تولیدی ناشی از شستشو , جزء فاضلاب خانگی است که مواد مدفوعی و یا این که فاضلاب مستراح بهداشتی در آن نیست . فاضلاب ناشی از شستشو , دربردارنده یک‌سری دست اندرکاران بیماریزا است که تماس بدون واسطه یا این که غیر بی واسطه آن با بشر احتمالا باعق ساخت بیماری شود . این فاضلاب را می بایست بوسیله چاه‌های جذبی و یا این که به وسیله کانال گردآوری فاضلاب دفع نمود .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.