یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

5 نمونه از طراحی بد وب سایت و نحوه بهبود آن

اخبار مربوط به فناوری - ورزش - پزشکی - اکسسوری - بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در این وبلاگ

5 نمونه از طراحی بد وب سایت و نحوه بهبود آن

۶۲۷ بازديد
طراحی وب سایت مستقیماً بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد. سایتی با طراحی ضعیف کمتر بازدیدکنندگان را مجبور به انجام عملی مانند خرید یک محصول یا پیوستن به یک لیست پستی می کند.
طراحی وب سایت مستقیماً بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد. سایتی با طراحی ضعیف کمتر بازدیدکنندگان را مجبور به انجام عملی مانند خرید یک محصول یا پیوستن به یک لیست پستی می کند.

در حقیقت ، اگر صفحه به آرامی بارگیری شود یا پیمایش آن دشوار باشد ، 95٪ بازدیدکنندگان در عرض چند ثانیه خارج می شوند.

اگر از صفحه وب نتایج دلخواه خود را نمی گیرید ، مانند افزایش تبدیل و کاهش نرخ پرش ، طراحی را ارزیابی کنید.

در اینجا برخی از خطاهایی وجود دارد که در وب سایت های دیگر کشف کرده ایم. سعی کنید از تکرار هر یک از این پنج نمونه طراحی بد وب سایت خودداری کنید.
طراحی بد وب سایت چگونه است؟

ممکن است یک صاحب مشاغل متوسط ​​تفاوت بین طراحی وب خوب و بد را درک نکند ، به همین دلیل بسیاری از وب سایت ها در نهایت با طراحی وحشتناک و بی اثر مواجه می شوند.

در حالی که روند طراحی به طور مداوم در حال تغییر است ، اجزای اصلی یک وب سایت وجود دارد که جهانی می مانند ، از جمله:

دنبال کردن ناوبری آسان است
طرح تمیز
سازگاری
طراحی صنعت پسند


1. وب سایت هایی که پیام مشخصی ندارند

یکی از بدترین اشتباهات طراحی که می توانید مرتکب شوید ، ارائه پیام مشخص در مورد هدف وب سایت خود نیست. کاربران باید بلافاصله نام کسب و کار و آنچه را که می فروشند بدانند.

به عنوان مثال ، وقتی برای اولین بار به صندوق پستی سه بعدی می روید ، درک اینکه به چه چیزی نگاه می کنید چند ثانیه طول می کشد. به نظر می رسد یک صفحه وب برای نوعی از برنامه ایمیل است. تعیین اینکه آیا یک برنامه یک بازی است ، یک محافظ صفحه است یا یک سرویس گیرنده ایمیل دشوار است.

2. عناصر بسیار زیاد صفحه را به هم ریخته اند

علاوه بر پیام واضح ، وب سایت باید طرح بندی مشخصی داشته باشد. اگر صفحه شلوغ باشد ، پیمایش آن دشوار است و باعث می شود بازدید کنندگان خارج شوند.

Arngren.net نمونه خوبی از طراحی بد است. این سایت طبقه بندی شده شامل لیستی است که بدون ساختار ریخته شده است. این لیست ها به دسته ها تقسیم نشده و مانند یک اره برقی در کنار هم قرار می گیرند.

برای مثال دیگر ، از Lings Cars دیدن کنید. این سایت مخصوص اتومبیل های دست دوم است اما موارد بسیار مختلفی دارد ، ممکن است شما هدف سایت را نادیده بگیرید. طراح حداقل شش عنصر متحرک را در بالای قسمت قرار داده است که مرور صفحه را بسیار دشوار می کند.

3. صفحات بدون بهینه سازی تلفن همراه

بیشتر ترافیک اینترنت در ایالات متحده اکنون از طریق دستگاه های تلفن همراه حاصل می شود ، با این حال بسیاری از وب سایت ها هنوز ابتدا برای رایانه های رومیزی طراحی شده اند. اگر وب سایت برای دستگاه های تلفن همراه بهینه نشده باشد ، بیشتر بازدید کنندگان تجربه کاربری خوبی نخواهند داشت.

اکنون بسیاری از سایت ها دارای یک طراحی پاسخگو هستند که به صفحه وب اجازه می دهد عناصر را بر اساس عرض صفحه دستگاه کاربر تنظیم کند. همچنین در صورت تشخیص صفحه کوچکتر ، ممکن است سایت موارد را پنهان کند ، فونت ها را تغییر دهد یا تصاویر پس زمینه را حذف کند.

این جزئیات باعث می شود سایت در هر دستگاهی کار کند. در حالی که طراحی های پاسخگو محبوب هستند ، هنوز وب سایت های زیادی وجود دارد که نمی توان آنها را در دستگاه های تلفن همراه خواند.

4. عدم سهولت پیمایش و پیوندها

وقتی کاربران به سایتی می رسند ، مشکلی در مرور لیست و یافتن اطلاعات مورد نیاز ندارند. در وب سایت رسمی دانشگاه فناوری پیشرفته ، بالای صفحه با یک صفحه نمایش متحرک بزرگ با گرافیک شناور پوشانده شده است.

گرافیک شناور پیوندهای قابل کلیک هستند که کلیک کردن آنها دشوار است و سرعت بارگیری صفحه را کاهش می دهد. اگرچه این کار بسیار ابتکاری است ، اما روشهای خلاقانه دیگری نیز برای طراحی وب سایت بدون دشواری در پیمایش وجود دارد. به جای استفاده از این عناصر شناور به عنوان پیوند ، دانشگاه فناوری پیشرفته باید بر روی ایجاد منویی تمرکز کند که به راحتی باز و پیمایش شود.

سرانجام ، سایت های بسیاری وجود دارند که شامل پیمایش اختلاف منظر و عناصر ویدئویی جاسازی شده هستند که صفحه را تحت فشار قرار نمی دهند و ناوبری آن را محدود نمی کنند.

5. متن غیرقابل خواندن یا دکمه های غیرقابل کلیک

به دلیل نیاز به مرورگر وب ، منوی موجود در سایت قبلی تقریباً قابل کلیک نیست. این مسئله همچنین هنگامی که سایت ها برای دستگاه های تلفن همراه بهینه نشده اند ، این مسئله وجود دارد. وقتی موارد روی صفحه کوچکتر تنظیم نشوند ، ممکن است با هم هم پوشانی داشته باشند یا برای خواندن بسیار کوچک می شوند.

اجتناب از این مشکل آسان است اگر قبل از راه اندازی وب سایت خود ، آزمایش دقیق را انجام دهید. از شبیه سازها یا نرم افزارها برای شبیه سازی ظاهر سایت خود در دستگاه های مختلف تلفن همراه از جمله جدیدترین تلفن های هوشمند و رایانه های لوحی استفاده کنید.

چگونه از طراحی بد وب سایت خودداری کنیم

اکنون که می دانید به دنبال چه چیزی بگردید ، اجتناب از مثالهای بحث شده نسبتاً آسان است. با این حال ، انجام تغییرات لازم ممکن است به تخصص فنی نیاز داشته باشد. در WANDR ، شما از طراحان باتجربه UX کمک می گیرید که درک می کنند برای ایجاد یک تجربه کاربری بهتر چه کاری لازم است.

اگر می خواهید مطمئن شوید که سایت شما هیچ یک از نمونه های طراحی بد مورد بحث را ندارد ، همکاری با متخصصان را در نظر بگیرید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.