جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

40 شرط ضروری سئو که بازاریابان باید بدانند

اخبار مربوط به فناوری - ورزش - پزشکی - اکسسوری - بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در این وبلاگ

40 شرط ضروری سئو که بازاریابان باید بدانند

۶۰۷ بازديد
این لیستی از 40 اصطلاح ضروری بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای کمک به بازاریابان در برقراری ارتباط با توسعه دهندگان و درک نحوه بهینه سازی وب سایت هایشان است.
این لیستی از 40 اصطلاح ضروری بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای کمک به بازاریابان در برقراری ارتباط با توسعه دهندگان و درک نحوه بهینه سازی وب سایت هایشان است.

40 اصطلاح SEO که باید بدانید!
0-9

301 Redirect - روشی برای هدایت بازدید مجدد بازدیدکننده از یک صفحه وب به صفحه دیگر. هر زمان آدرس وب یک صفحه را تغییر دادید ، یک هدایت 301 را اعمال کنید تا آدرس قدیمی به آدرس جدید اشاره کند. این تضمین می کند افرادی که آدرس قدیمی را پیوند داده و یا آن را علامت گذاری کرده اند به طور خودکار به آدرس جدید می رسند و موتورهای جستجو می توانند فهرست آنها را به روز کنند.
آ

متن / برچسب یا ویژگی ALT - شرح تصویری در HTML سایت شما. برخلاف انسان ، موتورهای جستجو فقط متن ALT تصاویر را می خوانند ، نه خود تصاویر. متن ALT را هر زمان ممکن به تصاویر اضافه کنید.

Anchor Text - متن واقعی پیوند به یک صفحه وب است. در بیشتر وب سایت ها ، اگر در گذشته از پیوند بازدید کرده اید ، این متن معمولاً آبی تیره و زیرخط دار است. متن لنگر به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند صفحه مقصد چیست. این توصیف آنچه در صورت کلیک کردن خواهید دید.
ب

بلاگ - بخشی از وب سایت شما است که باید به طور منظم مطالب را منتشر کنید (به عنوان مثال تفسیر در مورد موضوعات صنعت / شرکت ، شرح وقایع ، عکس ها ، فیلم ها و غیره). هر پست وبلاگ در وب سایت شما صفحه جدیدی است که موتور جستجو می بیند و بنابراین فرصتی جدید برای یافتن آنلاین است. مطمئن شوید که وبلاگ خود را در دامنه خود نگه دارید.

نشانک - پیوند به وب سایتی که برای مراجعه بعداً در مرورگر وب یا رایانه شما ذخیره شده است. سایت های نشانه گذاری اجتماعی (به عنوان مثال: Delicious.com) به کاربران اجازه می دهد وب سایت های مورد علاقه خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. داشتن پیوند به سایت خود در سایت های نشانه گذاری اجتماعی نشانه خزنده ها است که محتوای وب سایت شما برای مردم جالب است.
ج

Canonical URL - URL متعارف بهترین آدرسی است که کاربر می تواند اطلاعاتی از آن پیدا کند. بعضی اوقات ممکن است موقعیتی داشته باشید که در بیش از یک آدرس بتوان به همان محتوای صفحه دسترسی داشت. مشخص کردن URL متعارف به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند آدرس کدام یک از مطالب از همه بهتر است.

فرم تبدیل - فرمی که از طریق آن اطلاعات بازدید کننده سایت خود را جمع آوری می کنید. فرم های تبدیل ترافیک را به لید تبدیل می کند. جمع آوری اطلاعات تماس به شما کمک می کند تا این لیدها را دنبال کنید.

CSS (Cascading Style Sheets) - بخشی از کد شما که نحوه شکل گیری عناصر مختلف سایت شما را تعریف می کند (مثالها: هدرها ، پیوندها).
د

دایرکتوری - درست مثل دایرکتوری ها برای افراد و شماره تلفن ها ، دایرکتوری هایی نیز برای وب سایت ها وجود دارد. ارسال سایت خود به یک دایرکتوری به شما چیزی بیشتر از یک لینک ورودی می دهد. به مردم کمک می کند شما را پیدا کنند. مشهورترین فهرست های وب یاهو هستند. فهرست و Dmoz.

دامنه - آدرس اصلی وب سایت شما (به عنوان مثال: www.yoursite.com). خوب است مالکیت دامنه خود را برای چندین سال تمدید کنید. رتبه بندی موتور جستجو از وب سایت هایی با ثبت نام طولانی تر طرفداری می کند زیرا تعهد را نشان می دهد.
F

Fold - "برابر" نقطه ای در وب سایت شما است که صفحه در انتهای مانیتور کاربر یا پنجره مرورگر قطع می شود. هر چیزی را که پایین است می توانید پیمایش کنید ، اما بلافاصله مشاهده نمی شود. موتورهای جستجو مقداری از محتوای بالاتر از اولویت برخوردار هستند ، زیرا بازدید کنندگان جدید بلافاصله آن را مشاهده خواهند کرد. داشتن تبلیغات بیش از حد برابر نیز می تواند به عنوان یک مسئله منفی تلقی شود. (رجوع کنید به پاندا).
ح

عنوان ها - متن در وب سایت شما که در داخل یک برچسب عنوان مانند H1 یا H2 قرار گرفته است. این متن اغلب با قلم بزرگتر و قویتر نسبت به متن دیگر صفحه ارائه می شود.

HTML - بخشی از کد وب سایت شما که موتورهای جستجو می خوانند. HTML خود را تا آنجا که ممکن است تمیز نگه دارید تا موتورهای جستجو به راحتی و اغلب سایت شما را بخوانند. به جای HTML ، تا حد ممکن کد مربوط به طرح را در CSS خود قرار دهید.
من

Inbound Link - پیوندی از یک سایت به سایت دیگر. پیوند از یک سایت دیگر باعث بهبود SEO شما می شود ، خصوصاً اگر آن سایت دارای PageRank بالا باشد.

پیوند داخلی - پیوندی از یک صفحه به صفحه دیگر در همان وب سایت ، مانند از صفحه اصلی به صفحه محصولات خود.

Pages Indexed - صفحات وب سایت شما که توسط موتورهای جستجو ذخیره می شوند.
ج

Javascript - یک زبان اسکریپت نویسی است که به مدیران وب سایت اجازه می دهد تا هنگام مرور کاربران ، جلوه ها یا تغییرات مختلفی را در محتوای وب سایت خود اعمال کنند. موتورهای جستجو اغلب در خواندن محتوایی که درون Javascript است مشکل دارند ، اما با گذشت زمان در این زمینه بهتر می شوند.
ک

کلمه کلیدی - کلمه ای که کاربر در جستجو وارد می کند. هر صفحه وب باید با هدف طراحی در بازدیدکنندگانی که کلمات کلیدی خاصی را جستجو کرده اند ، بهینه شود.
ل

ایجاد لینک - فعالیت و روند دریافت پیوندهای ورودی بیشتر به وب سایت شما برای بهبود رتبه بندی موتور جستجو.

کلمه کلیدی Long Tail - یک کلمه کلیدی غیرمعمول یا به ندرت جستجو می شود ، به طور معمول با دو یا چند کلمه در عبارت. مشاغل کوچک باید هدف قرار دادن کلمات کلیدی دنباله بلند را در نظر بگیرند ، زیرا آنها از دشواری کمتری برخوردار هستند و اغلب جستجوی واجد شرایط بیشتری دارند.

م

فراداده - داده هایی که به موتورهای جستجو می گوید وب سایت شما درباره چه چیزی است.

توضیحات متا - شرح مختصری از کمتر از 160 حرف از محتوای یک صفحه و اینکه چرا کسی مایل است از آن بازدید کند. این اغلب در صفحات نتایج موتور جستجو زیر عنوان صفحه به عنوان نمونه ای از محتوای صفحه نمایش داده می شود.

کلمات کلیدی متا - که قبلاً توسط موتورهای جستجو در دهه 90 و اوایل دهه 00 استفاده می شد تا به تعیین محتوای یک صفحه وب کمک کند ، برچسب کلمات کلیدی متا دیگر توسط هیچ موتور جستجوی اصلی استفاده نمی شود.

mozRank - یک رتبه بندی لگاریتمی است که توسط SEOmoz از 0-10.0 تعداد و کیفیت پیوندهای ورودی به وب سایت یا صفحه خاصی در آن وب سایت ارائه می شود. 10.0 بهترین صفحه لینک شده در اینترنت است و 0 هیچ پیوند ورودی را ندارد.
N

Nofollow - وقتی پیوندی از یک سایت اعتبار سئو را به سایت دیگر منتقل نمی کند. هنگام پیوند دادن به صفحات داخلی وب سایت خود از nofollow استفاده نکنید. هنگام پیوند دادن به صفحات خارجی که نمی خواهید تأیید کنید ، از آن استفاده کنید.
پ

عنوان صفحه - نامی که به صفحه وب خود می دهید ، که در بالای پنجره مرورگر شما مشاهده می شود. عنوان صفحه باید حاوی کلمات کلیدی مرتبط با تجارت شما باشد. وزن کلمات در ابتدای عنوان صفحه شما از کلمات در انتها بیشتر است.

PageRank - عددی از 0-10 که توسط Google اختصاص داده شده است ، که نشان می دهد SEO کلی شما چقدر خوب است. از نظر فنی به عنوان 'Toolbar PageRank' شناخته می شود. توجه: ارتباط PageRank در حال تغییر است.

Panda - به مجموعه ای از به روزرسانی های منتشر شده توسط گوگل برای الگوریتم رتبه بندی موتور جستجوگر خود اشاره دارد که هدف آن دلسرد کردن افرادی است که مقادیر زیادی محتوای متوسط ​​را ایجاد می کنند تا تلاش کنند بسیاری از رتبه بندی کلمات کلیدی را بدون ایجاد ارزش زیادی برای کاربران بدست آورند. راهنمای بازاریاب برای درک Google Panda را اینجا بخوانید.

PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) - روش تبلیغاتی که در آن یک تبلیغ دهنده یک تبلیغ را در یک مکان تبلیغات آنلاین قرار می دهد و هر بار که بازدید کننده روی تبلیغ خود کلیک می کند ، به آن مکان پول پرداخت می کند. Google AdWords نمونه کلاسیک این موضوع است.
R

عامل رتبه بندی - یکی از عناصر چگونگی تعیین یک موتور جستجو برای مکان بندی یک صفحه خاص ، مانند تعداد پیوندهای ورودی به یک صفحه یا محتوای برچسب عنوان در آن صفحه.

رشته ارجاع - بخشی از اطلاعات ارسال شده توسط مرورگر کاربر هنگام حرکت از صفحه ای به صفحه دیگر در وب. این شامل اطلاعات مربوط به مکانی است که قبلاً از آنجا آمده اند ، که به مدیران وب سایت کمک می کند تا درک کنند کاربران چگونه وب سایت خود را پیدا می کنند.

خوراک RSS - RSS مخفف "سندیکا واقعاً ساده" است. این یک روش مبتنی بر اشتراک برای به روزرسانی مطالب جدید از یک منبع وب است. یک خوراک RSS برای وب سایت یا وبلاگ خود تنظیم کنید تا به دنبال کنندگان خود در هنگام انتشار مطالب جدید به روز بمانید.

S

SERP (صفحه رتبه بندی موتور جستجو) - صفحه ای که پس از اجرای یک پرس و جو در موتور جستجو به آن ارسال می شوید. به طور معمول 10 نتیجه در آن وجود دارد ، اما این ممکن است بسته به درخواست و موتور جستجوی مورد نظر متفاوت باشد.

Sitemap - سند ویژه ای است که توسط یک مدیر وب سایت یا یک نرم افزار ایجاد شده است که نقشه ای از تمام صفحات وب سایت را فراهم می کند تا موتور جستجو بتواند آن وب سایت را آسان کند.

رسانه های اجتماعی - رسانه های آنلاین ایجاد شده توسط افراد و به اشتراک گذاشته شده در آنها. Facebook ، YouTube ، LinkedIn ، Google+ و Twitter وب سایت های محبوب رسانه های اجتماعی هستند. پیوندهای بسیاری از سایت های رسانه های اجتماعی اکنون در جستجوها ظاهر می شوند. داشتن پیوند به سایت خود در شبکه های اجتماعی مهم است.

Spider - یک برنامه رایانه ای است که در اینترنت مرور می کند و اطلاعات مربوط به وب سایت ها را جمع آوری می کند.
تی

ترافیک - بازدید کنندگان سایت شما.

عنوان - عنوان صفحه ای در وب سایت شما ، که در یک برچسب <title> HTML در داخل قسمت سر صفحه محصور شده است. وقتی در آن صفحه باشد ، در نتایج موتور جستجو و در بالای مرورگر وب کاربر ظاهر می شود.

Traffic Rank - رتبه بندی میزان بازدید سایت شما در مقایسه با سایر سایت های موجود در اینترنت. می توانید رتبه ترافیک خود را در الکسا بررسی کنید.
تو

URL - آدرس وب یک صفحه در سایت شما (به عنوان مثال: www.yoursite.com/contact).

به نظر شما دانستن چه اصطلاحات فنی SEO برای بازاریابان مفید است؟
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.