چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

بازاریاب دیجیتال چه کاری انجام می دهد؟

اخبار مربوط به فناوری - ورزش - پزشکی - اکسسوری - بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در این وبلاگ

بازاریاب دیجیتال چه کاری انجام می دهد؟

۶۰۳ بازديد
بازاریابان دیجیتال وظیفه هدایت آگاهی از برند و تولید سرب را از طریق همه کانال های دیجیتال - چه رایگان و چه پولی - در اختیار دارند این کانال ها شامل شبکه های اجتماعی ، وب سایت خود شرکت ، رتبه بندی موتورهای جستجو ، ایمیل ، تبلیغات نمایشی و وبلاگ این شرکت است.
بازاریابان دیجیتال وظیفه هدایت آگاهی از برند و تولید سرب را از طریق همه کانال های دیجیتال - چه رایگان و چه پولی - در اختیار دارند این کانال ها شامل شبکه های اجتماعی ، وب سایت خود شرکت ، رتبه بندی موتورهای جستجو ، ایمیل ، تبلیغات نمایشی و وبلاگ این شرکت است.

بازاریاب دیجیتال معمولاً بر روی یک شاخص عملکرد کلیدی (KPI) متفاوت برای هر کانال تمرکز می کند تا بتواند عملکرد شرکت را به درستی در هر یک اندازه گیری کند. به عنوان مثال یک بازاریاب دیجیتال که مسئول سئو است ، "ترافیک ارگانیک" وب سایت خود را اندازه گیری می کند - از این میزان بازدید بازدیدکنندگان وب سایت است که از طریق جستجوی Google صفحه ای از وب سایت کسب و کار را پیدا می کنند.

بازاریابی دیجیتال امروزه در بسیاری از نقش های بازاریابی انجام می شود. در شرکت های کوچک ، یک متخصص ممکن است همزمان مالک بسیاری از تاکتیک های بازاریابی دیجیتال باشد. در شرکت های بزرگتر ، این تاکتیک ها متخصصان متعددی دارند که هر یک فقط روی یک یا دو کانال دیجیتالی برند تمرکز می کنند.

مدیر سئو
KPI اصلی: ترافیک ارگانیک

به طور خلاصه ، مدیران SEO کسب و کار را در Google رتبه بندی می کنند. با استفاده از روشهای مختلف برای بهینه سازی موتور جستجو ، این شخص ممکن است مستقیماً با سازندگان محتوا کار کند تا اطمینان حاصل کند که محتوای تولید شده آنها در Google خوب عمل می کند - حتی اگر شرکت این محتوا را در شبکه های اجتماعی نیز ارسال کند.
متخصص بازاریابی محتوا
KPI اصلی: زمان حضور در صفحه ، بازدید کلی وبلاگ ، مشترکان کانال YouTube

متخصصان بازاریابی محتوا سازندگان محتوای دیجیتال هستند. آنها مرتباً تقویم وبلاگ نویسی شرکت را ردیابی می کنند ، و یک استراتژی محتوایی ارائه می دهند که شامل ویدیو نیز باشد. این متخصصان غالباً با افراد در بخشهای دیگر همکاری می کنند تا اطمینان حاصل کنند که محصولات و کمپین های راه اندازی شده با محتوای تبلیغاتی در هر کانال دیجیتال پشتیبانی می شود.
مدیر رسانه های اجتماعی
KPI اصلی: دنبال کردن ، برداشت ، اشتراک گذاری

نقش مدیر رسانه های اجتماعی از عنوان آسان استنباط می شود ، اما اینکه کدام شبکه های اجتماعی را برای شرکت مدیریت می کنند به صنعت بستگی دارد. بیش از هر چیز ، مدیران شبکه های اجتماعی برای ارسال مطالب مکتوب و تصویری شرکت ، یک برنامه زمان بندی ارسال می کنند. این کارمند همچنین ممکن است با متخصص بازاریابی محتوا همکاری کند تا استراتژی ایجاد کند که کدام محتوا در کدام شبکه اجتماعی ارسال شود.

(توجه: از نظر KPI های بالا ، "impressions" به دفعات نمایش پست های مشاغل در خبرخوان کاربر اطلاق می شود.)
هماهنگ کننده اتوماسیون بازاریابی
KPI اصلی: نرخ باز کردن ایمیل ، نرخ کلیک کمپین ، نرخ تولید سرب (تبدیل)

هماهنگ کننده اتوماسیون بازاریابی به انتخاب و مدیریت نرم افزاری کمک می کند که به کل تیم بازاریابی اجازه می دهد رفتار مشتریان خود را درک کرده و رشد تجارت خود را بسنجند. از آنجا که بسیاری از عملیات بازاریابی توضیح داده شده در بالا ممکن است جدا از یکدیگر انجام شود ، برای شخصی مهم است که بتواند این فعالیت های دیجیتالی را در کمپین های جداگانه گروه بندی کرده و عملکرد هر کمپین را ردیابی کند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.