شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

نشت یابی انواع لوله های آب و گاز در تاسیسات ساختمانی

اخبار مربوط به فناوری - ورزش - پزشکی - اکسسوری - بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در این وبلاگ

نشت یابی انواع لوله های آب و گاز در تاسیسات ساختمانی

۷۳۱ بازديد

نشت یابی انواع لوله های آب و گاز در مجموعه تشخیص کار توسط بهترین و با تجربه ترین متخصصان در حوزه تعمیرات لوله کشی ساختمان با بیش از 20 سال تجربه کاری فراوان در انواع تعمیرات ساختمان و مجتمع ها می باشد. 
نشت یابی انواع لوله های آب و گاز در مجموعه تشخیص کار توسط بهترین و با تجربه ترین متخصصان در حوزه تعمیرات لوله کشی ساختمان با بیش از 20 سال تجربه کاری فراوان در انواع تعمیرات ساختمان و مجتمع ها می باشد. این خدمات به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته بدون تعطیلی انجام می شود. تمامی این خدمات را می توانید در سراسر تهران دریافت کنید.

در این مطلب به انواع نشت یابی در ساختمان ها که مهم ترین آنها نشت یابی لوله های آب و گاز هستند به طور مفصل توضیح خواهیم داد.

متخصصان ما براساس تجارب فراوانی که دارند تمامی تعمیرات و تشخیص نشتی لوله آب را در سریع ترین زمان ممکن حتی در کمتر از نیم ساعت انجام می دهند.

ضمانت خدمات ما و وجه تمایز خدمات نشت یابی و انواع تعمیراتی که در سایت تشخیص کار انجام می شود!!



خدمات مجموعه تشخیص کار

مجموعه تشخیص کار به خاطر کسب رضایتمندی اکثر مشتریان و همشهریان عزیز توانسته اعتبار و اعتماد زیادی را بدست بیاورد. در همین راستا برای اینکه بتوانیم خدمات خود را برای شما با اعتماد و کیفیت بالاتری ارائه دهیم , برای انجام نشت یابی دوباره مجموعه ما خدمات رایگان را انجام می دهد.

این خدمات رایگان برای اولین بار در مجموعه تشخیص کار انجام شده است و یکی از ویژگی های مجموعه ما خدمات رایگان در صورت خرابی دوباره می باشد. البته با رضایتمندی 100 درصدی هشهریان تهرانی و استان البرز هنوز هیچ درخواستی برای دریافت خدمات دوباره تقاضا نشده است.

این به دلیل تجربه بالای سرویس کاران سایت تشخیص کار و انجام توصیه های لازم و ضروری به مشتریان در حین انجام نشت یابی و هرگونه تعمیرات مربوط به سیستم های لوله کشی می باشد.



شماره تماس همراه: 09128604838 پاییزی

شماره تماس ثابت واحد پشتیبانی: 26 68 58 44 021



انواع خدمات نشت یابی لوله آب

خدمات با کیفیت از نزدیک ترین کارکنان متخصص و با انصاف ما در حداقل زمان به کار شما پیگیری می کنند.

آیا در مشخص کردن محل دقیق نشتی لوله و یا ترکیدگی لوله آب به مشکل برخورده اید؟

آیا دیدن نم و رطوبت در دیوارهای ساختمان، شما را کلافه کرده؟

آیا مبلغ قبض آب شما افزایش داشته است؟

انواع خدمات نشت یابی لوله آب

چه نکاتی در مورد نشت یابی لوله آب باید بدانیم؟



• دستگاه تشخیص نشت یاب لوله آب

• مزایای استفاده از دستگاه تشخیص نشت یاب چیست؟

• چگونه متوجه شویم که ساختمان دارای نشت لوله است؟

• نشت یابی لوله انتقال آب

• نشت یابی شیر آلات

• نشت یابی آب در توالت

• دستگاه نشت یابی حرفه ای

• نوار چسب برای نشت یابی لوله آب و فاضلاب



موراد کاربردی در نشت یابی لوله گاز:

1- نشت گاز
2- ضرورت و کنترل نشت لوله گاز
3- علت نشت گاز
4- دستگاه نشت یاب گاز
5- نشت یابی در لوله های دفن شده گاز
6- روش نشت یابی لوله گاز در خانه
7- تشخیص نشت لوله گاز ازوسیله فیبر نوری
8- استفاده از دستگاه هشدار دهنده نشت گاز


خدمات تشخیص کار :

در این بخش به انواع خدماتی که در مورد نشتی لوله آب و گاز ارائه می دهیم خواهیم پرداخت. اگر احساس کردید که این مشکلات را در سیستم لوله کشی منزل خد مشاهده کردید با واحد پشتیبانی سایت تشخیص کار در تماس باشید.

• تشخیص نشتی لوله های آب شوفاژ

• تشخیص ترکیدگی لوله آب و نشت آب و فاضلاب

• تشخیص ترکیدگی و نشت یابی لوله موتور خانه

• تعمیر لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی و ایرانی

• رفع گرفتگی توالت یا دستگاه تراکم هوا

• تشخیص و از بین بردن بوی فضلاب که به علت های مختلف به وجود می آید.

• رفع نم ، چکه و از بین بردن رطوبت در دیوار، کف و سقف ساختمان

• تشخیص ترکیدگی لوله در همه جای ساختمان



هزینه انجام خدمات نشت یابی لوله آب و گاز

یکی از سوالاتی که اکثر مشتریان هنگام تماس گرفتن از ما می پرسند قیمت و هزینه انجام تعمیرات در این رابطه هست. در ابتدا باید خدمتتان بگوییم که انجام تعمیرات تشخیص و نشت یابی لوله به عوامل متعددی مانند محل ترکیدگی و نشت – میزان و اندازه محل ترکیدگی – نوع جنس لوله های بکار رفته در لوله کشی گاز و مخصوصا آب – نوع نیاز به دستگاه های مختلف و اینگونه موارد.

به همین دلیل تا وقتی که سرویس کار مربوطه به محل اعزام نشود و یا مشتری در هنگام تماس با واحد پشتیبانی نتواند خیلی دقیق جزییات نشتی لوله و یا گاز را بگوید نمی شود قیمت دقیق را برآورد کرد.

هزینه نشت یابی لوله آب و گاز

دستگاه تشخیص نشت یاب لوله آب:

این دستگاه صدایی حاصل از جریان آب در هنگام شکستگی و یا ترکیدگی لوله آب را تشخیص می دهد، از روی سطح زمین مثل کف حمام و غیره… قرار می گیرد و عمل دقیق را شناسایی می کند.

بدون تخریب و عیب در لوله این کار انجام می شود و در عیب یابی ، لوله ها باید طوری باشند که صدای نشت آب به دستگاه برسد که این مورد بستگی به جنس لوله ، میزان ترکیدگی لوله و فشار آب دارد.

مجموعه تشخیص کار با داشتن سرویس کاران با مهار بالا و بهترین مدرن ترین دستگاه های تشخیص ترکیدگی لوله و نشت یابی لوله ها هر نوع ترکیدگی و شکستگی لوله را به طور کاملا دقیق تشخیص داده و با کمترین خرابی در سریع ترین زمان مشکل رابرطرف می کنند.



رفع نم و خرابی حاصل از نشت لوله

همچنین در صورت نیاز عملیات رفع نم و رطوبت ناشی از نشت لوله آب انجام می شود. نکته مهم در رفع نم و رطوبت استفاده از دستگاه های مدرن هست که در صورت بکارگیری این دستگاه ها عملیات رفع نم با کمترین هزینه برای مشتری و در سریعترین زمان انجام می شود.

رفع نم و خرابی حاصل از نشت لوله



مزایای استفاده از تشخیص نشست یاب چیست؟

بزرگترین مزیت استفاده از دستگاه نشت یابی لوله آب این است که پیدا کردن دقیق ترکیدگی لوله بدون خرابی و کندن محل انجام می شود که این عمل دارای اهمیت است و البته صرقه جویی در وقت و به حداقل رساندن زمان بابت هزینه بازسازی انجام می شود.



تشخیص ترکیدگی لوله در تمام نقطه تهران و کرج به صورت حضور سریع و به موقع.

نشت یابی لوله آب در شمال تهران ، غرب تهران ، شرق تهران ، جنوب تهران و استان البرز انجام می شود.

شماره تماس همراه: 09128604838 پاییزی

شماره تماس ثابت واحد پشتیبانی: 26 68 58 44 021



چگونه نشت لوله آب ساختمان را متوجه شویم؟

نشت لوله های آب و تجهیزات لوله کشی در مورد از بین رفتن آب در بیشتر منازل به وجود می آید، که هزینه قبض چندین برابر می شود بر اساس آمار گرفته شده در سال بین 2000 تا 20000 گالن آب به دلیل نشت هدر می رود ، تعداد کمی از نشت ها مثل چکه کردن شیر آب، نشت آب گرم و …قابل دید است و می توان به راحتی نشت را پیدا کرد.

بیشتر اوقات نشتی در زیر زمین و یا داخل دیوار کار گذاشته می شود. لوله در زیر زمین پنهان است و ممکن است سال های طولانی مشخص نباشد و هزینه های زیادی را در بر می گیرد.

اگر خوش شانس باشید نشتی با علائمی مثل خیس شدن سطح ها ، تغییر رنگ دیوار ، ترک خوردن و باد کردن دیوار و غیره … را نشان می دهد.

در ادامه روش های یافتن نشت از راه خانگی را توضییح می دهیم. این اطلاعات می تواند به شما کمک کند که نشتی های خانه خود را تشخیص دهید.

چگونه نشت لوله آب ساختمان را متوجه شویم؟

نشت یابی لوله انتقال آب:

اگر نشتی در لوله های اتقال آب بین کنتور تا ساختمان باشد به سختی می توان متوجه شد ، بلکه این لوله ها معمولا حداقل 90 سانتی متر در زیر زمین قرار دارند.

اگر در کنار کنتور آب جمع شده باشد و این آب دلیل بارندگی نباشد ممکن است نشتی در لوله های انتقال آب وجود داشته باشد و اگر خاک این قسمت ها همیشه نمناک باشد امکان نشت آب صورت گرفته است و اگر نشت آب زیاد باشد آب به سطح زمین می آید.

برای رفع نشتی لوله آب که به عهده صاحب خانه است قبل از تعمیر باید با سازمان آب و فاضلاب تماس بگیرید.

برای این مشکل باید ازافراد فنی کار لوله کش استفاده کرد و هرگزخود اقدام به تعمیر نکنید. می توانید از سایت تشخیص کار و افراد فنی کار ما کمک بگیرید.



نشت یابی شیر آلات :

نشت یابی در شیر آلات در بیشتر منازل اتفاق میفتد که تعمیر آن بسیار آسان است و اگر در هر 2 ثانیه یک قطره آب بچکد حجم زیادی از آب هدر می رود ، در منازل بیشتر از 4 نوع شیر آلات استفاده می شود.

از جمله: شیر آب تراکمی ، انواع توپی ، دیسک های سرامیکی و کاتریجی استفاده می شوند ، که هر نوع شیر تعمیر متفاوتی دارد.

نشت یابی شیر آلات

نشت یابی آب در توالت:

نشتی توالت ها معمولا بی صدا و دور از محدوده دید است که این باعث بی تفاوتی صاحبان خانه می شود و این مشکل می تواند در دراز مدت باعث خسارت زیادی شود ، در این صورت علل نشت می تواند یکی از این مورد ها باشد:

• سطح آب در بالا تنظیم شده باشد.
• شناور خراب شده و شیرپر کننده قطع نشود.
• شیر پر کننده پوسیده و نیاز به تعویض دارد.

شما به راحتی می توانید عوامل نشت یابی را به خوبی شناسایی کنید.



دستگاه نشت یاب حرفه ای:

• این نشت یاب قابلیت نشت یابی هر نوع لوله را تا عمق 30 متری را دارد.
• این دستگاه دارای کنترل کردن صدا به صورت زیر و بم می باشد.
• با برق و باطری کار می کند.
• دو سیستم تقویت صدا به صورت جداگانه دارد.
• هدفون با کیفیت با حساسیت بالا دارد.

این دستگاه نشت یاب دارای استاندارد از اتحادیه اروپا است ، برای اطلاعات بیشتر و قیمت منصفانه با پشتیبانان ما تماس بگیرید.



نوار چسب نشت گیر لوله آب و فاضلاب:

نوار چسب نشت گیر لوله آب و فاضلاب



این محصول دارای استاندارد کره جنوبی و آمریکا می باشد میزان تحمل فشار پکیج ، نشت گیرطبق استاندارد روز دنیا در سیستم آب و فاضلاب تا 30 بار و در سیستم های صنعتی نفت ، گاز، پتروشیمی تا 60 بار میزا ن تحمل دما تا 200 در جه سانتی گراد را دارد این یک محصول بهداشتی و فاقد سمی بودن است.


مشخصات محصول نوار چسب گیر:

یک نوار فایبر گلاس اشباع شده با مواد پلی آورتان و آب تشکیل شده است. این محصول در لوله های پی وی سی و مسی کاربرد دارد.



کاربرد نوار چسب نشت گیر:

ترمیم شگاف ها ، پوسیدگی ، نشتی و زنگ زدگی را برطرف می کند. مقاوم در برابر مواد شیمیایی ، الکل ها ، اسید ها و آب های نا خالص و شور است.



صفر تا صد خسارت نشت لوله آب در آپارتمان:

بر اثر ترکیدن لوله آب و وجود رطوبت به طبقه زیرین باعث ایجاد خسارت و مشکل می شود که در این مورد با هم مرور می کنیم.

گاهی اوقات همسایه شما باید لوله هایش را تعمیر کند اما چون برایش منفعتی ندارد این کار را نمی کند تا اینکه رطوبت خیلی ساده تبدیل به فاجعه می شود، در این وسط کی باید این مشکل را حل کند؟ با ما همراه باشید:

نشت یابی لوله آب و گازی در تهران



لوله مشترک یا مستقل؟

برای اینکه متوجه شوید خسارت نشت لوله آب بر عهده چه کسی است، اگر لوله اختصاصی واحدی نشت کند و به واحد شما صدمه بزند جبران تمام خسارات مربوط به واحدی است که لوله مستقل دارد.

اگر مشترک بود باید از سرویس کاران کمک بگیرید و از آنها بخواهید تا نشت لوله آب از کجاست و مشکل شما را حل می کنند.



شماره تماس همراه: 09128604838 پاییزی

شماره تماس ثابت واحد پشتیبانی: 26 68 58 44 021



نشت یابی لوله گاز

امروزه سیستم های نشت یابی متنوعی اجرا شده که هر کدام با استفاده از تکنیک خاص خود محل نشتی مورد نظر را به صورت دقیق شناسایی می کنند.

بسیاری از این سیستم ها ساده و سخت هستند اما هنوز هیچ کدام از این سیستم ها نتوانستند به طور کامل انتظارات را برآورده کنند.

نشت یابی لوله گاز در تهران و اکثر نقاط کشور در سایت تشخیص کار با کمک بهترین فنی کاران استان تهران و البرز با اعزام در کمتر از نیم ساعت انجام می شود.



نشت گاز :

نشت گاز عبارت است از خروج نا خواسته گاز از محل ذخیره آن به علت متفاوت و به طور ناگهانی به وجود می آید و همواره ممکن است باعث بروز: نشت خطوط لوله ، شبکه های گاز رسانی و منازل است که این نوع لوله ها دفن شده و یا رو کار هستند، اگر در مکان های سر بسته و پوشیده اتفاق بیفتد می تواند باعث بروز حادثه و خسارت غیر قابل جبران شود.



ضرورت و کنترل نشت لوله گاز:

با توجه به تمام پیش بینی ها در جهت جلوگیری از بروز نشت در سیستم انجام می شود و باز هم امکان این مشکل پیش بیاید هست و خوب کنترل کنید ، که احتمال وجود نشت نداشته باشد.


با توجه به اینکه از هر لحاظ ایمنی و اقتصادی نشت گاز یک پدیده نا مطلوب است و اطمینان نداشتن از نشت لوله و از بین بردن نشت به وجود آمده لازم است که همیشه سیستم های گازی خود را کنترل کنید.



ضرورت و کنترل نشت لوله گاز

علت نشت گاز:

نشت گاز به علت زیادی در لوله گاز به وجود می آید که مهم ترین آن:

• خوردگی:

خوردگی بر اثر اشکال در عایق کاری و یا حفاظت نکردن صحیح از سطح بیرونی خوردگی لوله به وجود می آید ، این خوردگی ها بیشتر در سطح لوله به وجود می آید، بروز این خوردگی ها چه در داخل و چه در خارج بر اثر وجود ترکیبات مثل هیدروژن سولفوره به وجود می آید.


• سایش داخلی:

در اثر نا خالصی ها که همراه با گاز وارد لوله می شود اتفاق میفتد. بیشتر در محل خم لوله ها و یا در شیر های کاهش دهنده فشار ، به علت افزایش سرعت گاز در لوله سایش داخلی به وجود می آید.

• عوامل خارجی لوله گاز: مثل ضربه های مکانیکی ، وجود تنش های اضافی و تماس با کابل برق صورت می گیرد.

• مشکل در اتصالات شیر ها و سایر…

• اشکال در نصب شیر ها و همچنین رزوه های لوله گاز

• اشکال در جوش کردن لوله ها واتصالات جوش


دستگاه نشت یاب لوله گاز :

دستگاه نشت یاب گاز دیجیتال است و ساخت شرکت انگلستان می باشد برای تشخیص نشتی لوله های دفن شده و لوله های در سطح زمین را انجام می دهد. این دستگاه تجهیزات بسیار حساسی دارد که برای تشخیص نشت گاز در لوله های توکار و انواع مختلف از آن استفاده می شود.

این دستگاه یک نوع نشت یاب در شرکت ملی گاز است و در داخل این دستگاه یک شعله سوخت وجود دارد که با سرعت هیدروژن هوای لازم را از بیرون و اطراف جذب می کند. سپس به محض ورود کمترین مقدار هیدروکربن ها گازی تولید می شود و محیط اطراف شعله تغییر می کند و به سرعت علائم را نشان می دهد.

دستگاه نشت یاب لوله گاز



نشت یابی در لوله های دفن شده گاز


بازدید از مسیر لوله کشی:

مسیر لوله گاز باید همیشه کنترل و بازرسی شود و به محض احساس بوی گاز از خدمات دهنده ها کمک بگیرید تا وجود نشتی رفع شود.



نشت یابی دوره ای:

این نوع نشت یابی در خطوط لوله های کوتاه مثل لوله های زیر زمینی گاز کارخانه ها و مصرف کننده تجاری به وجود می آید ، هر دو سال یک بار تمام شیرهای مصرف کننده را به مدت چند ساعت امتحان کنید



نشت یابی خط انتقال آب:

خط لوله های کل انتقال گاز و شبکه های گاز رسانی را به وسیله دستگاه نشت یاب اف ، آی ، دی انجام می شود.



نشت یابی در لوله های اتصالات رو کار:

• برای از بین بردن نشت یابی احتمالی لوله و اتصالات رو کار اقدامات زیر را به صورت مرتب انجام دهید.

• مسیر خط لوله گاز را بررسی کنید و با بو و صدای گاز به طورمرتب تحت نظارت داشته باشید.

• هر شش ماه یک بار مسیر ها را از نزدیک ببینید مثل سرجوش ها و اتصالات شیرها ، درشرکت ها نشت یابی گاز به صورت گاز سنج انجام می شود.



روش نشت یابی گاز در خانه:

برای تشخیص نشت اتصالات گاز اول یک بطری را تا نیمه آن آب بریزید و به اندازه درب بطری مایع یا شامپو به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید درب بطری را ببندید و سوراخ کوچکی روی سر درب بطری ایجاد کنید.

حالا جایی که احتمال نشتی وجود دارد مخلوط را بریزید توجه کنید که کف مایع را به محل نشت نریزید چون نشتی های کوچک و ریز دیده نمی شوند.


چنانچه نشتی گاز را پیدا نکردید با واحد پشتیبانی تماس بگیرید.

تشخیص نشتی لوله گاز در خانه



تشخیص و تعین نشت لوله به وسیله فیبر نوری:

دمایی که در هنگام بروز نشتی به محیط پیرامون خط لوله است ، به عنوان مثال گازی که بر اثر فشار کم در محل به وجود آمدن نشت باعث خنک شدن محیط خود می شود و نشتی که خارج شده گرمتر از محیط خود است این وسیله در زیر خط لوله وصل می شود.

موارد لازم استفاده از دستگاه هشدار دهنده نشت گاز:

در حال حاضر استفاده از دستگاه هشدار دهنده نشت گاز در موتور خانه ها ، محیط های عمومی ، ادارات ، مدارس و …استفاده می شود و باید در خانه های خود از این سیستم استفاده کنید تا بسیاری از مشکلات دور بمانید این دستگاه در صورت بروز خیلی کم از بوی گاز شروع به هشدار می کند.

این باعث می شود که دیگر مردم کمتر در اثر نشت گاز به کام مرگ بروند.

موارد لازم استفاده از دستگاه هشدار دهنده نشت گاز



نتیجه گیری:

در آخر روش معرفی شده جهت نشت یابی خطوط لوله دارای امتیازات زیادی برای بهره برداری خط لوله می باشد که مهم ترین آنها عبارت است از :

• کاهش پیچیدگی های کنترل خطوط لوله

• شناسایی و جلوگیری از بیشتر شدن نشتی های کوچک

• کاهش نیروی انسانی مورد نیاز جهت شناسایی نشتی

• کاهش میزان هدر رفتن گاز

• کاهش تعمیرات اساسی بر اثر نشتی های بزرگ در خط لوله

• کنترل دائم خطوط لوله



البته قابل ذکر است که سرمایه گذاری جهت نصب چنین سیستمی در خطوط لوله در نگاه اول صرفه جویی بودن آن به نظر نمی رسد، با توجه به صرفه جویی از قرار گرفتن این سیستم در طول دوره بهره برداری به صرفه است.

سرویس کاران ما افراد با تجربه و حرفه ای هستند که با تلاش و پشت کار قوی بهترین خدمات را برایتان در نظر دارند ، شما می توانید به صورت رایگان از سرویس کاران مشاوره رایگان بگیرید تا بتوانید به راحتی مشکل خود را حل کنید.



جمع بندی:

• لوله های آب و فاضلاب جزء مشترک ساختمان است و خسارت و خرابی آنها بر عهده تمامی اعضای ساختمان می باشد.

• اگر خرابی لوله عمدی یا به خاطر سهل انگاری یک فرد باشد فقط آن فرد باید هزینه تعمییرات را پرداخت کند.

• پرداخت خسارت از لوله های اختصاصی یک واحد برعهده خود آن واحد است.

• هزینه های ترکیدگی لوله بر عهده صاحب خانه است نه مستاجر.

بیش از 90 درصد نشت های داخلی ساختمان در کنتور آب اتفاق میفتد ، اگر از نشت داخلی ساختمان خود مطمئن هستید با شماره گیری 122 واحد مربوط به حوادث آب و فاضلاب است.


منبع: سایت تشخیص کار
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.