جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

پمپ آب خانگی و نکاتی در مورد نگهداری آن

اخبار مربوط به فناوری - ورزش - پزشکی - اکسسوری - بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در این وبلاگ

پمپ آب خانگی و نکاتی در مورد نگهداری آن

۷۴۳ بازديد
در این مطل قصد داریم با کمک 2 سایت قوی در حوزه تاسیسات به بررسی نکاتی بپردازیم که برای پمپ آب خانگی منزل باید مراقب بود. اما اگر اطلاعات بیشتری میخواهید باید منابعی که لینک داده شده را بررسی کنید و موادر مهم را کامل ببینید.


پمپ آب خانگی و فشار آب


پمپ آب خانگی یا همان پمپ آب، دستگاهی است که در مصارف عادی و عموما خانگی برای تقویت فشار آب استفاده می شود. امروزه پمپ های متنوعی جهت افزایش فشار آب مصرفی ساکنین مورد استفاده قرار می گیرند.

در انتخاب پمپ مناسب برای منزل خود بایستی ملاک های مختلفی نظیر تعداد شیرها، متراژ واحد، میزان مصرف و همچنین تعداد طبقات را مد نظر قرار داد.



منبع تحت فشار و پمپ آب خانگی

توجه داشته باشید که در کنار پمپ، مخزن تحت فشار به همراه درجه و کلید اتوماتیک نصب می شود تا پمپ به صورت اتوماتیک عمل کند و تعداد دفعات خاموش و روشن شدن پمپ کاسته شود و به تبع آن پمپ صدای کمتری را ایجاد کند.

این مخزن با ایجاد یک بستری برای آب تحت فشار، سبب شکل گیری یک فشار ثابت در پشت لوله می شود که ضمن کاستن قابل توجه تعداد دفعات روشن و خاموش شدن، یک جریان متناوب و یکنواخت آب در لوله ها ایجاد می کند.

پمپ های بی صدا، واقعیت یا بازارگرمی؟

واقعیت این است که تمامی پمپ های موجود در بازار به هنگام فعالیت، صدایی تولید می کنند و استفاده از عناوینی چون پمپ های بی صدا و ... جز بازارگرمی، واقعیت دیگری ندارد. با این حال بعضی برندها و مدل ها میزان صدای کمتری را تولید می کنند.

چه کنیم که پس از خرید، هزینه های تعمیر و نگهداری پمپ را کاهش دهیم؟

برای افزایش طول عمر پمپ آب منزل خود و کاهش هزینه تعمیر و نگهداری، توصیه ما این است که یک منبع دیافراگمی با حجم بالاتر تهیه کنید.
برای مهار کردن وزن لوله ها، لازم است تدابیر مناسبی اتخاذ شود. توجه داشته باشید که روی پمپ زمینی به عنوان تکیه گاه وزن لوله های سیستم لوله کشی که در معرض فشار باشد، حساب باز نکنید.


نکته ایمنی در هنگام تعمیر پمپ آب خانگی :

یکی از نکات مهم امنیتی در هنگام تعمیر پمپ آب خانگی این هست که حتما کفش داشته باشید و توجه کنید که زمین خیس نباشد.

تعمیر پمپ آب خانگی:

در مرحله اول پمپ آب باید عیب یابی شود تا بتوان عیب ها را رفع کرد. به مرور زمان اشکالات زیادی ممکن برای پمپ شما رخ دهد.

مثل: خراب شدن تنظیم فشار آب ، یکسره کار کردن پمپ آب ، قطع و وصل شدن پشت سر هم پمپ آب ، کم شدن باد درون منبع ، آب دادن پمپ آب ، لرزش در صدای پمپ ،داغ شدن بیش از اندازه پمپ و خراب شدن اتومات پمپ آب می باشد.

اگر به زودی تعمیر نشود باعث خرابی بسیار بالایی می شود خصوصا در این وضعیت گرانی. برای رفع هر کدام از این مشکلات در زیر برای شما توضیح می دهیم.



چرا پمپ آب ساختمان یکسره روشن است و خاموش نمی شود!!!

یکی از دلایلی که باعث نیاز به تعمیر پمپ آب خانگی می شود یکسره کار کردن پمپ هست. دلیل به وجود آمدن این مشکل اتومات پمپ آب تنظیم نیست که توسط سرویس کاران باید تنظیم شود. در مواقعی که آب قطع است پمپ آب برای مکش آب دائما سعی می کند.

ولی آبی وجود ندارد که آن را بکشد برای همین باعث بی آبی پمپ می شود و به قطعات پمپ آسیب میزند. تنظیم پمپ به هم می خورد دقت کنید وقتی آب قطع شد سریع پمپ آب را خامو ش کنید.


علت خاموش و روشن شدن پشت سرهم پمپ آب:

در بیشتر مواقع قطع و وصل شدن پمپ آب به خاطره کم باد شدن یا سوراخ شدن تیوب و منبع فشار است.

علت کار کردن پمپ آب بدون باز کردن شیر آب:

کار کردن پمپ آب بدون باز کردن شیر آب دلیل های زیادی دارد. شاید وسایل های دیگری از آب استفاده کنند. مثل فلاش تانک توالت فرنگی. این وسیله اصلا نشان نمی دهد فقط آب را به داخل می کشد و در چاه خالی می کند و درست کردن آن سخت است و بعد از سه سال خراب می شود.

در بیشتر خانه ها که برای تعمیر پمپ آب خانگی میرویم مشکل اصلی همین است. فلاش تانک خراب است و همین طور آب را می کشد و پمپ روشن و خاموش می شود.

اگر کلید اتوماتیک دیجیتال پمپ آب اشکال داشته باشد پمپ روشن می شود. در صورتی فشار تنظیم شده روی اتومات مکانیکی بیشتر از قدرت پمپ باشد پمپ مدام روشن می شود.

اگر پمپ آب بدون آب کار کند چه مشکلی پیش میاید؟

گرمایی که تولید می کند پروانه های در پمپ به کار رفته خسارت میبیند چون آبی وجود ندارد. به صورت خشک کار می کند و باعث می شود که پمپ بسوزد.

پلاستیک هایی در پمپ وجود دارد که بر اثر گرما یعنی وقتی آب نیست پمپ یکسره کار می کند تا آب را بکشد. وقتی آب نیست پمپ به خود فشار می آورد و باعث گرم و داغ شدن می شود. پلاستیک های کار شده در پمپ ذوب می شود و از بین میرود و خساراتی را به وجود می آورد.

روش محافظت از پمپ در زمستان جهت جلوگیری از تعمیر پمپ آب خانگی :

اگر در زمستان فشار آب لوله منزل شما زیاد است و از پمپ استفاده نمی کنید باعث می شود که پمپ یخ بزند. و اگر از برق هم بکشید باز مانع این کار نمی شود چون آب در سیستم پمپ وجود دارد و آب یخ می زند.

برای خالی کردن آب اول پمپ را از برق جدا کرده و بعد شیر ورودی پمپ را ببندید. یک شیر آب سرد را باز کنید تا فشار آب در پمپ کم شود و دیگر آب از شیر نیاید و بعد شیر آب را ببندید. در جلوی پمپ قسمت پایین پیچی دارد که به آن پیچ هوا گیری می گویند. آن را باز کنید تا بقیه آب به بیرون بریزد حالا پمپ شما آب ندارد و باعث یخ زدگی نمی شود.

اگر پمپ در حالت پمپاژ یخ می زند باید یک جعبه آلومینیومی برای آن درست کنید و با پشم شیشه بپوشانید. به طوری که هوا به پمپ برسد تا دینام خنک بماند و حتما لوله ورودی و خروجی را خوب بپوشانید.


منابع:
تاسیسات سرویس

تاسیسات 24 ساعته
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.