پنجشنبه ۰۲ فروردین ۰۳

اشکال دریچه‌های منهول

اخبار مربوط به فناوری - ورزش - پزشکی - اکسسوری - بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در این وبلاگ

اشکال دریچه‌های منهول

۶۷۶ بازديد

گونه های روزنه منهول قضیه این مقاله از ایستا پلیمر شریف است که به آن می‌پردازیم . روزنه منهول سیستمی است که از روش آن میتوان به زیرساخت‌های شهری و تاسیسات عمرانی دست یافت و در صورت فساد زیرساخت به تعمیر خوردگی و پوسیدگی‌های آن رسیدگی کرد .

آنان کلاس‌ها و اشکال متمایز دارااست که بسته به این که در چه محلی به کار رود , گوناگون است . به عنوان مثال , روزنه منهولی که در محل عبور عابر پیاده به کار گیری میشود با فرودگاه , کارگاه , پارکینگ , انبارها و یا این که خیابانهای مالامال رفت و آمد صد رد صد گوناگون خواهد بود . آن‌ها را میتوان بر طبق میزان توشه تحملی در مکان‌های مذکور طبقه بندی کرد .
ولی نوعی دیگر از گونه بندی روزنه منهول و گونه های آن مبنی بر محصول آن هست .

گونه بندی گونه های روزنه منهول

آنان به سه نوع کلی

1 . روزنه با پوشش فلزی

2 . روزنه بتنی

3 . روزنه کامپوزیتی

تقسیم می شوند که نسل جدیدتر آنان پوشش کامپوزیتی می باشد .

• پوشش فلزی مشتمل بر چدن , آهن و مواد مرکب است .
• پوشش بتنی هم مشتمل بر بتن معمولی و یا این که بتن تقویت شده با الیاف فولادی یا این که بتن دارای اسلحه است .
• پوشش کامپوزیتی متشکل از الیاف و رزین پلیمری هست که مشتمل بر FRP , BMC و SMC است .

متاع پیشنهادی : مخزن کامپوزیتی

مزایا و معایب

هریک از گونه های آن دارنده مزایا و معایبی می باشند . به عنوان مثال دسته چدنی , خطر زنگ زدگی و در غایت پوسیدگی را به دلیل ایستادگی کم در قبال مواد شیمیایی داراست و در معرض مواد فاضلابی و آب باران ایستادگی متعددی ندارد . به همین دلیل قدمت موءثر آن کم است . در برخورد با وزن سنگین وزن فراوان شکننده است .
منهول‌های بتنی هم مضاعف سنگین وزن است و پایداری خیر و خوبی را در قبال مواد شیمیایی ندارد و گاها در مواقعی شکننده است .
البته بیشتر به توضیح نسل تازه آن‌ها یعنی منهول کامپوزیتی که مشتمل بر سه مدل بود پرداخته خواهد شد .

منهول کامپوزیتی FRP دربرگیرنده الیاف تقویت شده با رزین است . رزین‌هایی مانند پلی استر اشباع شده و الیافی مثل الیاف شیشه و کوارتز موادی است که در ساخت منهول FRP به کار می رود . به دلیل دکوراسیون الیاف در یک و یا این که دو جهت ایستادگی بالایی در قبال تنشها داراست و در عین سبکی دوچندان مقاوم است همینطور ماهیت پلی استر و دیگر رزینهای پلیمری منجر میشود در قبال مواد شیمیایی , آب و رطوبت فراوان مقاوم باشد . توان تحمل توشه دوچندان بالایی داراست البته ساخت آن یه خرده پیچیده است .


شیوه ساخت

ساخت روزنه منهول به روش BMC نوعی دیگر از کامپوزیت با الیاف تقویت شده‌است که از رزین پلیمری نظیر پلی استر , الیاف شیشه , کربنات کلسیم و میله فولادی استعمال میشود . روش آن معمولی است و هزینه متعددی را ندارد . مرحله صاف آن‌ها و پراکنش رنگ زیاد یک پارچه از مزایای آن در کنار ایستادگی عالی آن در قبال مواد شیمیایی و آب و رطوبت است .
به روش قالبگیری گرم ایجاد آن صورت می‌گیرد که روشی نسبتا پیچیده و مالامال هزینه است البته مواد به کار رفته الیاف و رزین معمول می باشد در کنار آن از مواد افزودنی هم به کارگیری میشود . آن‌ها تراز صافی دارا هستند و تحمل توشه آن فراوان بالا است .
به صورت کلی منهول کامپوزیتی سبک وزن است . خطر جراحت دیدگی و زنگ زدگی در آن دست کم است . تداوم و ارتفاع قدمت بالایی داراست . مواد آن دارنده رنگدانه است و نیاز به نقاشی کردن دوباره نیست و همینطور دارنده پایداری در قبال اشعه فرابنفش است .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.